Van egy élelmiszer bolt a közelünkben, ahol szinte havonta más az üzemeltető. Legutoljára CBA volt 2 hónapig, most Reál. MIivel 50 m-re van a házunktól, jó lenne ott vásárolni.
 
De nem szeretek, mert mindig úgy érzem elnézést kell kérnem, hogy megzavarom az eladókat napi életükben azzal, hogy kinyitom az ajtót, és főleg, ha utána be is megyek. Venni már nem sokat veszek, mert hajt a "ki innen" vágy, és ami marasztalhatna, a választék, az meg nincsen. Így kenyér helyett zsemlét veszek, mert az biztosan elfogy, aztán majd veszek holnap egy rendes boltban kenyeret. Talán felvágott is jó lenne, de hát inkább nem, és akkor valami csomagoltat, vagy azt se. Igyekszem,  összesen, ha 5 percet vagyok bent, de addig simán megsüketülök, mert a zene üvölt, az eladók is, hogy hallják egymást, és szegény vevőként, szemlesütve siketek ki innen, hiszen nem elég, hogy bejöttem, még venni sem veszek.

De hogyan lehet, hogy én "A vevő" kérek elnézést? Végül is, ha lenne értelme, látnék valami vezetőt, akit ez az egész dolog, hogy vevő, bolt, eladás, profit érdekelne, elmondanám, én, "A vevő" hogy érzem magam itt, de nem látok ilyen személyt.  Bolt meg van másik bőven, 200-500 m-en belül 4 is. Végül is mint vevő, választottam, a többi most nem az én dolgom.
 
Azért zavar, mert nem csak itt találkozom ezzel a jelenséggel. Pestet és vidéket járva sok hasonló élményben  volt részem, (jó, volt jobb is). Nem hagy mégsem nyugodni egy gondolat: miért nem érdekli - nem csak ennek a boltnak az üzemeltetőjét - a vevők vásárlási kedve?
 
Az,miért nem fontos, hogy a vevői mivel lennének elégedettek? Kelle-e a zene, elégedettek-e az eladók viselkedésével, a választékkal, árakkal, stb.? 
 
A gyakori portálfestés engem ezért elgondolkoztat. Vásárlóként igazol, nem vagyok egyedül, nem csak én nem vettem ott semmit. Azonban más lenne a helyzet, ha én szeretnék ott üzletet nyitni, vagy már ki is nyitottam.
 
Nekem, mint egy embernek más elvársaim vannak, mint a szomszédomnak, pedig egy házba lakunk, és szerintem ezen alapvetően nem is kellene csodálkozni. Mégis úgy érzem, hogy csoda számba megy, ha a vevőknek - ahány anniyféle - elvársai vannak, és netán hangot ad az elégedettlenségének. Az is igaz, hogy nem sokan mondják meg, ha valami problémájuk van, de ez egy másik téma, majd később.  Az már azért késő, ha akkor veszem észre, hogy valami nincs rendben, amikor be kell zárnom  boltot, mert elfogytak a vevőim!
 
Miért kell eddig várni, ha lehetne ellene tenni, mert azért azt nem hiszem, hogy valaki direkt azért nyit egy boltot, pénzt, időt energiát befektetve, hogy egy hónap múlva bezárja.
 
Az elégedettség mérhető
 
A vásárlói megelégedettség az a mutatószám, ami egy cég fogyasztóival való kapcsolatának erősségét jellemzi. Az elkötelezettség - azaz vonzani és megtartani a fogyasztókat - az a mérőszám, mely valójában kifejezi a fogyasztókkal való kapcsolat értékét.  A fogyasztói megelégedettség arról árulkodik, hogy jól vagy rosszul tettük a dolgunkat.
 
Ez egy fontos, elsődleges cél, de nem a végcél önmagában! Eddig a cégek többsége a hatékonyság növelésével és a költségek lefaragásával érték el sikereiket. Mára azonban ezek az erőforrások is kimerülni látszanak, és már szinte semmiféle versenyelőnyt nem biztosítanak a cégeknek.

Egy cégvezetők körében végzett vizsgálat arra kereste a választ, hogy mi a cégek előtt álló legnagyobb kihívás a jelenlegi gazdasági helyzetben.

A vizsgálat kimutatta, hogy - megelőzve minden egyéb szempontot - a fogyasztói lojalitás biztosítása és a hűséges fogyasztók megtartása a legnagyobb kihívás a cégvezetők számára.

A Gallup kutatást végzett körülbelül egymillió fogyasztó bevonásával szerte a világon, és a legfontosabb tanulsága ennek a kutatásnak az, hogy a cégvezetők a cég sikerességéhez az elkötelezett fogyasztó szerepének jelentőségét ismerték fel.

A  képlet egyszerűnek látszik: növeljük az elkötelezett fogyasztók számát, ezáltal növekedni fog az eladás mennyisége, amelynek következtében nőni fog a forgalom és végül gyarapszik a nyereség is.

Ennyi lenne csak? Akkor miért nem sikeres minden cég? Hol vannak a profit nagy számai?
Felejtsük el az elégedettségi átlagokat a "csak" megelégedetteket, mert csak azt jelenti, hogy van vevőnk, van eladás most. Egyedül az elkötelezett fogyasztóknak az összes fogyasztók közötti arány a fontos, mert visszatérni csak ők fognak! Ennek az aránynak a növelésére kell törekedni, amelyhez számtalan eszköz áll már a cégek rendlekezésére. A kuponok, a facebook csoportok nagyon hasznosak, csak mits ér, ha ezek ad-hoc jellegűek, nem tervezettek és sajnos sok esetben nem is szakszerűek. Marketing ez a javából!

A nem elkötelezett - csak többé vagy kevésbé "elégedett" - fogyasztók kizárólag gondot, költségeket jelentenek. Ugyanis csak árversennyel, költséges marketinggel, engedményekkel, akciókkal lehet ideig-óráig megnyerni őket. Nagyon sokan mégis ebbe a hibába esnek, és, ha egy cég erre a vevőkörre helyezi a hangsúlyt akkor nem a megfelelő stratégiát választotja minden következményével együtt.
 

Az elkötelezett fogyasztó arról ismerszik meg, hogy:

  • többször tér vissza
  • egy-egy alkalommal többet költ
  • továbbadja a hírt, ajánlja a céget másoknak (barátoknak, ismerősöknek, kollégáknak
  • nagyobb forgalmat generál anélkül, hogy ez a cégnek marketing-költségbe kerülne
  • nagyobb hasznot fog eredményezni.

Érthető lenne tehát, hogy a fogyasztói elkötelezettség elnyerése kellene, hogy a legfőbb törekvése legyen a cégnek, mivel az elkötelezettség egy mélyebb és sokkal tartósabb kapcsolatot fejez ki.

Mi kell ehhez? Valóban sok minden, mert nem elég a boltot berendezni, áruval feltölteni, és néhány eladónak látszó embert beállítani.

Nem csak kenyér kapható máshol, és amíg így lesz, nem számít, hogy egy kicsit menni kell messzebb, hogy emberibb kiszolgálásban legyen részünk. No és az elégedett vevők jutalmaznak, vásárolni fognak többet mint 1 kg kenyeret, mert elégedettek. Ezért azonben tenni kell sokat, rendszeresen és sokféle ügyfélkapcsolati eszközt kell használni. 
 

„Lehet, hogy a vevőknek nincs mindig igazuk, de az biztos, hogy még soha senki nem nyert vitát ellenük!”

Jenny Rogers
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelvaro.blog.hu/api/trackback/id/tr763114515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása