De hogyan lehet, hogy én "A vevő" kérek elnézést? Végül is, ha lenne értelme, látnék valami vezetőt, akit ez az egész dolog, hogy vevő, bolt, eladás, profit érdekelne, elmondanám, én, "A vevő" hogy érzem magam itt, de nem látok ilyen személyt. Bolt meg van másik bőven, 200-500 m-en belül 4 is. Végül is mint vevő, választottam, a többi most nem az én dolgom.
Egy cégvezetők körében végzett vizsgálat arra kereste a választ, hogy mi a cégek előtt álló legnagyobb kihívás a jelenlegi gazdasági helyzetben.
A vizsgálat kimutatta, hogy - megelőzve minden egyéb szempontot - a fogyasztói lojalitás biztosítása és a hűséges fogyasztók megtartása a legnagyobb kihívás a cégvezetők számára.
A Gallup kutatást végzett körülbelül egymillió fogyasztó bevonásával szerte a világon, és a legfontosabb tanulsága ennek a kutatásnak az, hogy a cégvezetők a cég sikerességéhez az elkötelezett fogyasztó szerepének jelentőségét ismerték fel.
A képlet egyszerűnek látszik: növeljük az elkötelezett fogyasztók számát, ezáltal növekedni fog az eladás mennyisége, amelynek következtében nőni fog a forgalom és végül gyarapszik a nyereség is.
Ennyi lenne csak? Akkor miért nem sikeres minden cég? Hol vannak a profit nagy számai?
Felejtsük el az elégedettségi átlagokat a "csak" megelégedetteket, mert csak azt jelenti, hogy van vevőnk, van eladás most. Egyedül az elkötelezett fogyasztóknak az összes fogyasztók közötti arány a fontos, mert visszatérni csak ők fognak! Ennek az aránynak a növelésére kell törekedni, amelyhez számtalan eszköz áll már a cégek rendlekezésére. A kuponok, a facebook csoportok nagyon hasznosak, csak mits ér, ha ezek ad-hoc jellegűek, nem tervezettek és sajnos sok esetben nem is szakszerűek. Marketing ez a javából!
A nem elkötelezett - csak többé vagy kevésbé "elégedett" - fogyasztók kizárólag gondot, költségeket jelentenek. Ugyanis csak árversennyel, költséges marketinggel, engedményekkel, akciókkal lehet ideig-óráig megnyerni őket. Nagyon sokan mégis ebbe a hibába esnek, és, ha egy cég erre a vevőkörre helyezi a hangsúlyt akkor nem a megfelelő stratégiát választotja minden következményével együtt.
Az elkötelezett fogyasztó arról ismerszik meg, hogy:
- többször tér vissza
- egy-egy alkalommal többet költ
- továbbadja a hírt, ajánlja a céget másoknak (barátoknak, ismerősöknek, kollégáknak
- nagyobb forgalmat generál anélkül, hogy ez a cégnek marketing-költségbe kerülne
- nagyobb hasznot fog eredményezni.
Érthető lenne tehát, hogy a fogyasztói elkötelezettség elnyerése kellene, hogy a legfőbb törekvése legyen a cégnek, mivel az elkötelezettség egy mélyebb és sokkal tartósabb kapcsolatot fejez ki.
Mi kell ehhez? Valóban sok minden, mert nem elég a boltot berendezni, áruval feltölteni, és néhány eladónak látszó embert beállítani.
Nem csak kenyér kapható máshol, és amíg így lesz, nem számít, hogy egy kicsit menni kell messzebb, hogy emberibb kiszolgálásban legyen részünk. No és az elégedett vevők jutalmaznak, vásárolni fognak többet mint 1 kg kenyeret, mert elégedettek. Ezért azonben tenni kell sokat, rendszeresen és sokféle ügyfélkapcsolati eszközt kell használni.
„Lehet, hogy a vevőknek nincs mindig igazuk, de az biztos, hogy még soha senki nem nyert vitát ellenük!”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.